Orkest

Het orkest van Muziekvereniging het Gooi bestaat uit ruim 50 enthousiaste leden, variërend van jong tot oud. We zijn een zittend orkest dat bij diverse gelegenheden optreedt.
Het te spelen repertoire beslaat een breed scala aan composities en stijlen. Originele werken voor harmonieorkest vormen een vast onderdeel van de programmering. Daarnaast spelen we graag transcripties van klassieke componisten, musicals, filmmuziek en jazz. Kortom, voor elk wat wils. De muziekkeuze wordt door de dirigent en de muziekcommissie samengesteld. Voor het jaarlijkse grote concert in theater Spant! wordt meestal een thema gekozen. Voor andere optredens in en buiten het Gooi kunnen we kiezen uit een wisselend repertoire dat jaarlijks wordt aangepast.

Het orkest repeteert op donderdagavond van 20.00 tot 22.15 uur onder leiding van dirigent Jan van Dam. Daarnaast worden er gedurende het jaar per instrumentengroep aparte repetities gehouden. Een repetitieweekend is een jaarlijks terugkerend gebeuren en is niet alleen heel nuttig maar ook altijd erg gezellig.

Voor de verdere muzikale ontwikkeling worden er in wisselende samenstelling ook kleine ensembles gevormd. Eens per jaar wordt het resultaat hiervan gepresenteerd tijdens het concert en overige informele optredens.
Als je belangstelling hebt om lid te worden kun je altijd op een repetitieavond komen kijken, luisteren of direct meespelen. Na enkele repetities kan je in overleg met de dirigent bepalen wat voor jou de meest geschikte plek is.
De jaarlijkse contributie bedraagt € 180,00. Voor leden tot 18 jaar bedraagt de contributie € 150,00 per jaar. Een instrument kan in bruikleen worden gegeven.